Jawatan Kosong RISDA 2024 : Pelbagai Negeri

Berita baik bagi mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan. RISDA kini membuka peluang kerjaya dengan mengumumkan pelbagai jawatan kosong yang menanti individu yang berkelayakan. Berikut dikongsikan maklumat permohonan Jawatan Kosong RISDA 2024.

Pengenalan RISDA

Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah atau RISDA ialah sebuah badan berkanun persekutuan di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar (KPLB) yang ditubuhkan pada 1 Januari 1973. Penubuhan ini mengikut Akta Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah 1972.

Fungsi RISDA

  • Melaksana segala pembaruan pertanian yang diperolehi dari penyelidikan
  • Berkerjasama dan berhubung dengan semua agensi kerajaan lain yang bertanggungjawab dalam penyelidikan, pengembangan, pinjaman pertanian, pemerosesan dan pemasaran getah demi mewujudkan dan mempercepatkan permodenan sektor pekebun kecil
  • Menjalankan penanaman semula dan penanaman baru bagi sektor pekebun kecil dengan benih-benih yang mengeluarkan hasil yang tinggi mengikut cara yang disyorkan dan sistematik
  • Memastikan bahawa sektor pekebun kecil dapat dimodenkan dari segala aspek bagi meningkatkan pendapatan pekebun kecil
  • Mendapatkan dan meyimpan perangkaan-perangkaan yang perlu berhubung dengan sektor pekebun kecil

Maklumat Permohonan

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun ke atas pada tarikh tutup iklan jawatan dan berkelayakan bagi mengisi Jawatan Kosong RISDA 2024:

Nama MajikanPihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecik Perusahaan Getah (RISDA)
PenempatanPelbagai Negeri
KelayakanPMR/SPM/Diploma/Ijazah
Taraf JawatanTetap/Kontrak
Tarikh Tutup31 Mac 2024 (Ahad)

Senarai Jawatan Kosong RISDA 2024

  1. Akauntan Gred WA41
  2. Pegawai Teknologi Maklumat Gred F41
  3. Perangkawan Gred E41
  4. Pegawai Undang-Undang Gred L41
  5. Penolong Pegawai Pertanian Gred G29
  6. Penolong Pegawai Tadbir Gred N29
  7. Penjaga Jentera Elektrik Gred J19
  8. Pembantu Kemahiran Gred H19
  9. Pemandu Kenderaan Gred H11
  10. Pembantu Awam Gred H11

Artikel Berkaitan :

Syarat Kelayakan

  • Calon hendaklah warganegara Malaysia berusia tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup permohonan jawatan.
  • Berkelayakan dan melepasi syarat-syarat pelantikan yang telah ditetapkan bagi jawatan kosong RISDA 2024 yang hendak dipohon, Sila baca pada lampiran yang kami telah sediakan seperti berikut.
Syarat-Lantikan-RISDA-2024

Cara Mohon Jawatan Kosong RISDA 2024

  • Permohonan jawatan kosong RISDA 2024 diatas hendaklah melalui portal rasmi MYFutureJobs di https://candidates.myfuturejobs.gov.my/ atau pautan Senarai Jawatan Kosong RISDA 2024 yang yang telah disediakan dibawah.
  • Calon dikehendaki memuat naik resume yang lengkap (kelayakan akademik, pengalaman kerja, gaji semasa dan gaji yang dipohon, gambar berukuran passport serta salinan sijil-sijil berkaitan) semasa membuat permohonan.
  • Pemohon yang telah mendaftar dan memohon jawatan yang disenaraikan tidak perlu lagi memohon semula sekiranya tempoh permohonan masih sah.
  • Sebelum membuat permohonan sila pastikan anda login/register dan mengisi segala maklumat yang diminta dengan lengkap dan tepat.
  • Perlu diingatkan, hanya pemohon yang layak sahaja akan dipanggil ke temuduga. Sila lengkapkan dan kemaskini maklumat anda yang telah didaftarkan.
  • Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh iklan ditutup hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.

Senarai Jawatan Kosong RISDA 2024

Penafian: Pihak kami bukan dari mana-mana agensi Kerajaan terlibat. Maklumat yang terdapat dalam portal kerjakini.com adalah sahih dan diolah dari sumber rasmi kerajaan dan sumber yang dipercayai untuk memudahkan proses permohonan.

Leave a Comment